CHRONICLES: Update Entri 11 Small Grey Outline Pointer

12 January 2012

Update Entri 11

Asalamualaikum and hai sume. hehe. Hari ni mase aku duduk-duduk makan aiskrim tangan aku giat dan aktif membelek-belek henfon. (tapi biasenye aku tak maen henfon sambil makan aiskrim.) sape kesah kan?. HAHA. Aku taw ramai budak-budak sekarang ade henfon mahal-mahal, cangih dan bergaye pulak tu. Aku punye biase-biase je dan aku bersyukur. hehe.

Pinjam ayah aku punye. HAHA!
Source: Google Image.

Tapi kan, itu bukanlah poin gile aku yang asal. Entri aku kali ni, aku nak cakap pasal aplikasi henfon yang bes dan sentiase aku gune semasa henfon ditangan aku. HAHA. Memandangkan aku tak mampu nak pakai henfon android ke iphone ke blekberi ke yang mahal tu, aku gune henfon lame yang pakai OS window mobile sahaje. HAHA. (bes tahu?)

Okay-okay, tanpa buang mase, first sekali kan, aku paling suke pakai Facebook untuk window mobile. Aplikasi ni boleh dapat atau install kan henfon korang dengan search dekat marketplace dorang. Dengan aplikasi ni, korang boleh update status, uplod gambar, dan maen game. HAHA.  Yang maen game tu aku tipu je.

Pastu kan, yang second lak, aku suke pakai aplikasi twitter khas untuk window mobile yang dipanggil "Panoramic moTweets" ape entah. HAHA. Aku tak kesah lah name die ape pun, yang penting dapat update je. HAHA. Ape yang specialnye bende ni kan, "die" boleh post tweet, update location, uplod gamba, dan yang bes boleh ade multiple akaun. hehe.

Selain dua bende alah ni kan, bende yang agak selalu aku gune time takde internet connection adalah Real Football Manager special untuk window mobile. Memandangkan dua aplikasi yang pertama perlukan internet dan rumah aku takde wifi, dan kmm wifi selow, lebih baek aku layan manager. Bes lah kan. untuk kaki bola je.

Kalau korang nak tau pasal aplikasi-aplikasi ni, korang boleh la search dekat google. Aku bukan lah pro sangat. Saje nak share dengan reader (kalau ade). HAHA. Hrm by the way, Selamat Hari Jumaat. HAHA. Hah?! lagi satu, sile matikan lagu kat bawah ni kalau tak suke.



P/s: "Real Football Manager" ini game tau. Jangan tak tau pulak. HAHA.