CHRONICLES: Kanak-kanak memang bes! Small Grey Outline Pointer

08 May 2011

Kanak-kanak memang bes!

Dunia kanak-kanak merupakan alam yang paling best kat dunia ni. HAHA. Macam-macam kita boleh buat apabila kita jadi budak-budak ni. Contohnye main basikal, main guli, main galah panjang, main kejar-kejar. Ini adalah contoh permainan yang agak femes time zaman (1996-2004)*agaknyelah. Time tu mainan paling femes dalam kalangan budak ni adalah kerete dash. HAHA. Dikenali juga sebagai kereta tamiya.


Korang tau ape jenis kereta tu? Kalau budak lelaki maybe tau kot, perempuan tak tau sangat lah kan. Okay, sebenarnye, kereta tamiya adalah sejenis kereta mainan yang mempunyai enjin berkuasa tinggi yang digerakkan dengan kuase 12volt sahaja. Dengan kate lain, hanya perlukan 2 biji bateri AA. HAHA. Untuk menentukan kehebatan sesebuah kereta itu, kereta tersebut akan diuji didalam trek pelbagai bentuk yang dibeli oleh budak-budak ni.

Kalau dah takde trek, atupun rosak, penggunaan longkang sebagai alternativ untuk berlumba adalah perkara yang hebat!. HAHA. Pada zaman kanak-kanak jugak, kalau korang perasan, soalan-soalan ujian ataupun peperiksaan mereka adalah tersangat damn! senang sangat. HAHA. *Kalau senang kan, kenape mase dulu-dulu tak dapat 5A dalam UPSR? HAHA. Time kanak-kanak jugak, banyak perkare kebudak-budakan yang boleh buat. Bende yang paling bes dan dirindui oleh semua orang adalah main kejar-kejar! HAHA. JADIK!

Bes memang bes, tapi manusia makin lame makin tua. Pemikiran akan turut berubah mengikut perubahan mase dan usia. *peh bebual macam good-good je. HAHA. Tak kire lah bile orang kate kate korang ni macam budak-budak, buat tak kisah je, dan layan kepale je. HAHA. Jadi budak-budak yang tak matang ni kan bes. Banyak bende yang korang boleh buat yang orang matang sangat tak boleh buat. HAHA.





BYE BYE BYE